Η εικόνα είναι σοκαριστική. Προσέξτε το τιμόνι, έχει αποκολληθεί και περνά ανάμεσα από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Οι μπροστινές κολώνες έχουν καταρρεύσει και έχει εξαφανιστεί κάθε χώρος επιβίωσης για τους μπροστινούς επιβάτες, τουλάχιστον. Και όλα αυτά σε δοκιμή πρόσκρουσης με ταχύτητα 64 km/h.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Το εικονιζόμενο μοντέλο είναι το κινέζικο Lifan 320 που κυκλοφορεί – μεταξύ άλλων χωρών – και στη Χιλή. Δε διαθέτει κανέναν αερόσακο στη βασική έκδοση εξοπλισμού και φυσιολογικά δεν απέσπασε ούτε ένα αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Latin NCAP.
Δεν είναι όμως μόνο στη Λατινική Αμερική όπου κυκλοφορούν αυτοκίνητα χαμηλού κόστους με μηδενική παθητική προστασία. Το ίδιο συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ασίας, της Μέσης Ανατολής, για να μην αναφερθούμε στην Αφρική.
δείτε το video με το Datsun GO για την αγορά της Ινδίας.
Την άμεση απόσυρση του Datsun GΟ από την αγορά της Ινδίας ζητά ο Global NCAP. Ο παγκόσμιος οργανισμός ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του οικονομικού αυτοκινήτου, το οποίο απέτυχε πλήρως και δεν εξασφάλισε ούτε ένα αστέρι. Το Datsun GO δεν φέρει αερόσακους, με αποτέλεσμα το κεφάλι του οδηγού να χτυπήσει στο τιμόνι και το ταμπλό.
Ο κλωβός ασφαλείας κατέρρευσε εντελώς, οπότε ακόμη και αν υπήρχαν αερόσακοι η παρουσία τους δεν θα προσέφερε ιδιαίτερη προστασία. Οι δυνάμεις που δέχτηκαν τα ανδρείκελα κατά την πρόσκρουση με ταχύτητα 64 km/h αντιστοιχούν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο. Συγκεκριμένα, στην προστασία ενηλίκων επιβατών το Datsun GO βαθμολογήθηκε με 0 με άριστα το 17, ενώ σε αυτή των παιδιών με 15,06 με άριστα το 49.
Ο Πρόεδρος του Global NCAP, Max Mosley, με επιστολή του προς τον ομόλογό του στον όμιλο Renault-Nissan (η Datsun είναι θυγατρική της δεύτερης), Carlos Ghosn, ζητά την άμεση απόσυρση του αυτοκινήτου από την Ινδία και τις άλλες αγορές (όπως η Ινδονησία), έως ότου επανασχεδιαστεί ο κλωβός ασφαλείας.
Στόχος της Datsun με το 5θυρο σουπερμίνι GO (έχει μήκος 3,78 m) είναι να… κλέψει πωλήσεις από τα μηχανάκια και τα τρίκυκλα που αποτελούν τα μεταφορικό μέσο αρκετών οικογενειών. Τα αποτελέσματα των δοκιμών δείχνουν πάντως ότι σε αρκετές χώρες η παθητική ασφάλεια που προσφέρουν τα αυτοκίνητα στους επιβάτες είναι μόνο… ψυχολογική και καθόλου ουσιαστική.
Δυστυχώς τα ασφαλή αυτοκίνητα είναι… προνόμιο των κατοίκων στις πλούσιες και ανεπτυγμένες χώρες. Αυτό όμως θα πρέπει να αλλάξει σύντομα, ώστε να περιοριστούν οι ανθρώπινες θυσίες στους δρόμους. Ο Global NCAP, ο παγκόσμιος οργανισμός – ομπρέλα του Euro NCAP, του αμερικάνικου IIHS κ.α., καλεί όλους τους κατασκευαστές να «εκδημοκρατίσουν» την ασφάλεια μέχρι το 2020.
«Τα στάνταρ που είχαν τεθεί στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητα πριν από 20 χρόνια δεν πληρούνται σήμερα σε φτωχές χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας. Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο. Οι κατασκευαστές δεν γίνεται να αντιμετωπίζουν εκατομμύρια πελατών τους ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, όσον αφορά την παροχή ασφάλειας για τους επιβάτες», σχολίασε ο Πρόεδρος του Global NCAP, Max Mosley.
Ο παγκόσμιος οργανισμός ζητά το αργότερο το 2020, όλα τα νέα αυτοκίνητα να πληρούν τα βασικά στάνταρ τόσο παθητικής ασφάλειας όσο και αποφυγής σύγκρουσης. Θα πρέπει δηλαδή να διαθέτουν ζώνες παραμόρφωσης, αερόσακους και ESP. Ο Global NCAP δημοσιοποίησε μάλιστα ένα δεκάλογο, καλώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα κράτη, τις ασφαλιστικές εταιρείες κ.α. να τον εφαρμόσουν.
http://www.newsauto.gr/